Πολλοί καταναλωτές έχουν πιαστεί κορόιδα κατά καιρούς, σε ότι αφορά αγορές που πραγματοποίησαν μέσω διαδικτύου, είτε από χώρες του εξωτερικού είτε από την Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν να μην παραλάβουν ποτέ το προϊον αφού δεν έφτασε ποτέ, να φτάσει καθυστερημένο ή να παραλάβουν άλλο προϊον από αυτό που παραγγείλανε.
Έτσι την πάτησαν και τέσσερις πολίτες στην Ήπειρο, οι οποίοι όπως κατάγγειλαν στις Αρχές κατά τον τελευταίο μήνα αφού πραγματοποίησαν παραγγελίες προϊόντων από ηλεκτρονικό κατάστημα, προέβησαν στην εξόφλησή τους, πλην όμως ουδέποτε παρέλαβαν τα προϊόντα, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αναστείλει τη λειτουργία του. Το σύνολο της αξίας των τεσσάρων συναλλαγών ανέρχεται στο χρηματικό ποσό των 4.060 ευρώ.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηπείρου σχηματίσανε δικογραφίες σε βάρος υπευθύνων ηλεκτρονικού καταστήματος για απάτες.
Οι δικογραφίες που σχηματίστηκαν κατά περίπτωση από τις Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας και το Αστυνομικό Τμήμα Παραμυθιάς θα υποβληθούν στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
Για ασφαλείς αγορές μέσω διαδικτύου, να θυμάστε:
- Πριν προχωρήσετε στην αγορά κάντε πρώτα τη δική σας διαδικτυακή έρευνα για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή.
- Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα πληρωμής του καταστήματος χρησιμοποιεί τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL ( Secure Sockets Layer ). Όταν φτάσει η στιγμή πληρωμής, η διεύθυνση της ιστοσελίδας θα πρέπει να ξεκινά με https :// και όχι απλά με http :// . Επίσης, στο κάτω μέρος του περιηγητή ( browser ) θα πρέπει να υπάρχει λουκετάκι.
- Με την ολοκλήρωση της αγοράς θα πρέπει να λάβετε επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η οποία συνήθως στέλνεται με e – mail . Εάν δεν λάβετε κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, επικοινωνήστε με το κατάστημα για να δείτε αν υπήρξε κάποιο πρόβλημα.
- Αν έχει παρέλθει ο προκαθορισμένος χρόνος παράδοσης του προϊόντος και δεν το έχετε λάβει, επικοινωνήστε με το κατάστημα.
- Μόλις παραλάβετε το προϊόν ελέγξτε το προσεκτικά για να βεβαιωθείτε ότι παραλαμβάνετε ακριβώς αυτό που παραγγείλατε και χωρίς κάποιο ελάττωμα.
- Αποθηκεύστε όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με την αγορά.