Μάσκες, αντισηπτικά, αποστάσεις… έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο πια, στην ζωή όλων. Η περίοδο covid19 έχει φέρει αλλαγές στην καθημερινότητα και την συμπεριφορά μας… σε όλους τους τομείς της ζωής. Από την εργασία μας , την κοινωνική μας ζωή, την σεξουαλική μας ζωή… μέχρι και την διατροφή! Όλοι ψάχνουμε μια ”σανίδα σωτηρίας”… κυρίως τις δύσκολες ώρες του εγκλεισμού ώστε να αισθανθούμε παρηγοριά… και εδώ έρχεται το comford food ή αλλιώς το φαγητό παρηγοριάς, σε αλμυρή και γλυκιά μορφή… σαν βάλσαμο στον ουρανίσκο και στην ψυχή μας!
Εγκλεισμός και απειλή δημιουργούν συναισθήματα άγχους κάνοντάς μας να νιώθουμε ότι χάνουμε τις ισορροπίες μας και κατά επέκταση τον έλεγχο της ζωής μας. Αυτόματα το μυαλό και το σώμα μας αντιδρά και ενεργοποιεί μηχανισμούς ώστε να αντιμετωπίσουμε την παρούσα κατάσταση και να επιστρέψουμε στην αρχική ισορροπημένη κατάσταση! Στην προσπάθειά μας αυτή το σώμα εκκρίνει ποσότητα αδρεναλίνης όπως όταν ετοιμαζόμαστε να τρέξουμε. Σε αυτή την συνθήκη το αίμα απομακρύνεται από το πεπτικό σύστημα και οδηγείται στον εγκέφαλο, την καρδιά και τους μυς. Ωστόσο σε καταστάσεις έντονου άγχους ο οργανισμός ορισμένων ανθρώπων λειτουργεί αντίστροφα και τρώνε πολύ περισσότερο, προσπερνώντας τις βιολογικές τους ανάγκες. Έτσι χάνουν τον έλεγχο στο θέμα της διατροφής και παρατηρούμε μία στροφή στην κατανάλωση snacks, πιστεύοντας ότι έτσι θα αποκτήσουν ψυχική ευεξία.
Σύμφωνα με την έρευνα State of Snacking, της Mondelēz International η οποία εξετάζει τον ρόλο των σνακ στη ζωή των καταναλωτών ,συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών συνηθειών, των τάσεων των αγορών και της αυξανόμενης σημασίας της προσεκτικής κατανάλωσης σνακ σε όλο τον κόσμο την περίοδο του covid19, σχεδόν 9 στους 10 ενήλικες παγκοσμίως (88%) δηλώνουν ότι καταναλώνουν σνακ περισσότερο (46%) ή το ίδιο (42%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας από ό,τι πριν, με τους millennials (όσοι γεννήθηκαν μετά το 1980 έως και το 2000) και εκείνους που εργάζονται από το σπίτι αυτή τη στιγμή να δηλώνουν ότι προτιμούν σνακ κατά τη διάρκεια των γευμάτων (70% και 67%, αντίστοιχα). H κατανάλωση σνακ σε όλο τον κόσμο, που ήταν ήδη μια ταχέως αυξανόμενη συμπεριφορά, επιταχύνθηκε λόγω του περισσότερου χρόνου που περνούν στο σπίτι οι καταναλωτές. Οι καταναλωτές βλέπουν το σνακ ως σημαντική πηγή ανακούφισης, σύνδεσης και κοινωνικοποίησης, ειδικά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Η παρηγοριά είναι ο κορυφαίος παράγοντας κατανάλωσης σνακ φέτος, καθώς περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες παγκοσμίως αγοράζουν με μια νοσταλγική τάση μάρκες σνακ από την παιδική τους ηλικία (53%) και σνακ που φέρνουν πίσω καλές αναμνήσεις (59%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τους προσφέρει επίσης στιγμές ικανοποίησης και ηρεμίας, με την πλειονότητα των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι βοήθησε να τους αποσπάσει την προσοχή από μια δύσκολη χρονιά.
Καθώς η κατανάλωση σνακ αυξάνεται, παράλληλα επικεντρώνεται και σε υγιή προϊόντα και συστατικά. Περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες παγκοσμίως έχουν βασιστεί σε σνακ για διατροφή κατά τη διάρκεια της πανδημίας (54%), βεβαιώνοντας ότι τα σνακ θρέφουν το σώμα, το μυαλό και την ψυχή τους κατά τη διάρκεια αυτής της περίεργης περιόδου (64%).
Η πλειοψηφία επίσης κάνει πιο συνετή κατανάλωση σνακ στο σπίτι, λέγοντας ότι επικεντρώνονται περισσότερο στα σνακ που τρώνε αυτές τις μέρες (57%) και ότι έχουν περισσότερο έλεγχο στις μερίδες που τρώνε επειδή καταναλώνουν στο σπίτι πιο συχνά (66%). Οι καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα, επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες αγοράζουν διαδικτυακά. Οι μισοί από τους ενήλικες παγκοσμίως λένε ότι έχουν αρχίσει να αγοράζουν σνακ στο διαδίκτυο πιο συχνά από ό,τι στο κατάστημα ή offline (47%), με 7 στους 10 να σχεδιάζουν να συνεχίσουν να ψωνίζουν σνακ στο διαδίκτυο μόλις τελειώσει η πανδημία (69%). Η πλειοψηφία λέει ότι η πανδημία έχει αναδείξει περισσότερους τρόπους για να πάρουν σνακ από ό,τι γνώριζαν ότι υπήρχαν πριν (57%), συμπεριλαμβανομένων 3 στους 10 που έχουν ανακαλύψει νέα σνακ στα κοινωνικά δίκτυα για να δοκιμάσουν (28%).
Εάν ανήκετε στην κατηγορία αυτών που δεν μπορείτε να απομακρυνθείτε από το ψυγείο και τα ντουλάπια της κουζίνας, τότε σας έχουμε λύσεις ώστε να σας βοηθήσουμε να βρείτε τις ισορροπίες σας… στην διατροφή!
Αρχικά πρέπει να κάνετε μία σοβαρή συζήτηση με τον εαυτό σας και να προσδιορίσετε τους λόγους που σας αγχώνουν και σας προκαλούν υπερκατανάλωση τροφής. Αφού του απαντήσετε με ειλικρίνεια, τότε ακολουθήστε τους παρακάτω ενναλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης του άγχους!