Με Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκου Ταγαρά (ΦΕΚ 345 Δ’/15.06.2021) αναθεωρείται το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Δημοτικής Ενότητας Μεγαρέων του Δήμου Μεγαρέων.
«Η αναθεώρηση του ΓΠΣ Μεγαρέων αφορά σε μια διαδικασία, της οποίας η έναρξη χρονολογείται το 2001. Μετά από 20 χρόνια, ο Δήμος Μεγαρέων αποκτά το βασικότερο εργαλείο ανάπτυξής του, τον απαραίτητο σχεδιασμό επί εδάφους. Διότι χωρίς να μπει τάξη στον χώρο με σαφείς κανόνες, καμιά περιοχή δεν μπορεί να σχεδιάσει το μέλλον της για να εξελιχθεί. Αυτό κάνουμε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για όλη τη χώρα με τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια που έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης. Σχεδιάζουμε την προοπτική σε όλη την Επικράτεια» σχολίασε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ειδικότερα με το ΓΠΣ Μεγαρέων:
•Διασφαλίζεται η προστασία των ευαίσθητων φυσικών περιοχών απολύτου προστασίας και ιδιαίτερου πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος όπως οι κορυφές των ορεινών όγκων στον Κιθαιρώνα, στο όρος Πατέρα και στα Γεράνεια Όρη, όπου αφενός δεν θίγεται ούτε τροποποιείται ο χαρακτήρας τους και ισχύει ειδικό καθεστώς προστασίας και δόμησης
•Καθορίζονται ως περιοχές Προστασίας και αποκατάστασης τοπίου οι παραλιακές ζώνες προκειμένου να εξασφαλισθεί η προστασία του παράκτιου χώρου με την εφαρμογή χρήσεων αναψυχής, υπαίθριου αθλητισμού, υπαίθριων πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων για την ιστορική, πολιτιστική και περιβαλλοντική ενημέρωση των επισκεπτών.
•Αναθεωρείται η οργάνωση των 10 υφιστάμενων Πολεοδομικών Ενοτήτων σε 18, δηλαδή, δημιουργούνται 8 νέες Πολεοδομικές Ενότητες, ενώ ορισμένες εκ των 10 επεκτείνονται.
•Εντάσσονται στις προς πολεοδόμηση περιοχές η Πάχη, το Ήρεμο Κύμα, το Νέο Μελί, η Βλυχάδα, το Αλεποχώρι, το Μάζι και η Κινέτα βόρεια και νότια του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ.
•Προσδιορίζεται με σαφήνεια το πολεοδομικό καθεστώς των περιοχών με ειδικές χρήσεις κοινωνικών εξυπηρετήσεων (για κτίρια εκπαίδευσης, κοινωνικής πρόνοιας κλπ.) και παραγωγικών δραστηριοτήτων (για ανάπτυξη δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης, χονδρεμπορίου και τεχνολογικών πάρκων).
•Ρυθμίζεται η κυκλοφοριακή οργάνωση του Δήμου και των χρήσεων γης κατά μήκος των μεγάλων οδικών αξόνων (Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου, Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών Κορίνθου, συνδετήρια συνδετήρια διανομαρχιακή οδός Μεγάρων – Αλεποχωρίου – Σχίνου – Περαχώρας – Λουτρακίου).
•Προτείνεται η δημιουργία σταθμού αυτοκινήτων στην είσοδο της πόλης των Μεγάρων, εκτός των ορίων του εγκεκριμένου σχεδίου, καθώς και η διατήρηση και αναβάθμιση του Αεροδρομίου της Πάχης για χρήση από την Αεροπορία Στρατού και τη Γενική Αεροπορία (για έκτακτες πτήσεις charters επικουρικά προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών).
•Καθορίζεται η περιοχή της Γεωργικής Γης με σκοπό την προστασία γης γεωργίας και κτηνοτροφίας στον Δήμο.
•Στην περιοχή της Πάχης βελτιώνονται οι λιμενικές υποδομές με στόχο τη δημιουργία τουριστικού λιμένα και την ανάπτυξη τουριστικού ή/και αλιευτικού καταφυγίου.
•Στην περιοχή του Αλεποχωρίου καθώς και της Κινέτας προτείνεται να αναζητηθεί χώρος για την ανάπτυξη τουριστικού ή/και αλιευτικού καταφυγίου με μόνιμες ή πλωτές εγκαταστάσεις.
•Καθορίζονται ως περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης με χρήση κατοικίας, οι περιοχές στη θέση Στίκας, Πανόραμα και στο τρίγωνο μεταξύ της Παλαιάς Εθνικής Οδού και σε όριο με την ΠΕΠ1γ και βορειοανατολικά της πόλης των Μεγάρων και σε επαφή με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης. Οι περιοχές αυτές θα είναι δυνατό να πολεοδομηθούν στο μέλλον, μετά από έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ώστε να καλυφθούν πιθανές οικιστικές ανάγκες που θα προκύψουν.
Πηγή: skai.gr