Στον κόλπο των Μεγάρων και σε βάθος 222 μέτρων εντοπίστηκε το MINI LORD, φορτηγό πλοίο που βυθίστηκε στις 20 Νοεμβρίου του 1976, στις 23:50 μετά την σύγκρουση με το COSTIS TAF ενώ βρισκόταν 7,67 ναυτικά μίλια ανατολικά από την διώρυγα του Ισθμού. Για τον εντοπισμό του χρησιμοποιήθηκε σονάρ με τεχνολογία CHIRP καθώς και υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο όχημα ROV για την βιντεοσκόπησή του. Βρέθηκε καλυμμένο με πετονιές, δίχτυα και παραγάδια έχοντας κλίση 4 μοιρών αριστερά και στην αριστερή πλευρά της πλώρης διακρίνεται ρήγμα στα ύφαλα του.
Το χρονικό της σύγκρουσης
Σύμφωνα με τον ερευνητή Κώστας Θωκταρίδη, το Φ/Γ COSTIS TAF είχε αποπλεύσει στις 21:30 της ίδιας ημέρας με 12μελές πλήρωμα από το αγκυροβόλιο Περάματος κενό φορτίου για το Κόπερ της Σλοβενίας. Στις 23:50 τα δύο πλοία που είχαν διασταυρωμένες πορείες συγκρούστηκαν. Το COSTIS προσέκρουσε με την πλώρη του στο αριστερό πρωραίο τμήμα του MINI LORD προκαλώντας του ρήγμα. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο το MINI LORD βυθίζεται με την πλώρη ταχύτητα αφού και οι δύο μηχανές του συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά στο πρόσω ολοταχώς. Mαζί του χάθηκαν για πάντα και τα οκτώ μέλη του πληρώματός του.
Όπως έγραψε η εφημερίδα Μακεδονία της εποχής, ξεκίνησαν άμεσα ταχύπλοα σκάφη του λιμενικού, από τα διϋλιστήρια Βαρδινογιάννη έφυγαν όλα τα ρυμουλκά, πλησίασαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, ναυαγοσωστικά σκάφη ξεκίνησαν από τον Πειραιά και την Ελευσίνα ενώ πολεμικό αεροπλάνο έριχνε φωτοβολίδες φωτίζοντας την περιοχή του ναυαγίου… όλοι αντίκρυσαν την ίδια εικόνα, ξύλα, πετρελαιοκηλίδες, ατομικά σωσίβια, διάσπαρτα αντικείμενα του πλοίου, την αναποδογυρισμένη σωσίβια λέμβο αλλά ούτε ίχνος από τους οκτώ άνδρες του πληρώματος.
Σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΝΑ (Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) την ευθύνη για το δυστύχημα έφερε κυρίως ο πλοίαρχος του MINI LORD, o οποίος μέχρι και δύο λεπτά πριν από τη σύγκρουση είχε τηλεφωνική επικοινωνία μέσω VHF (ο ασύρματος ήταν στην αριστερή πλευρά της γέφυρας) και λόγω της ύπαρξης γερανού στη μέση του πλοίου, δεν μπορούσε να ελέγχει τη δεξιά πλευρά αυτού από το σημείο που βρισκόταν. Όταν τελικά ολοκλήρωσε τη συνομιλία του και συνειδητοποίησε την ύπαρξη του COSTIS σε μικρή απόσταση από το MINI LORD αιφνιδιάστηκε και έστριψε το πηδάλιο όλο δεξιά…
Αυτός ο τύπος πλοίου ήταν γνωστός τη δεκαετία του 1970 ως MINI Bulk Carrier, τα οποία ήταν πολύ καλά εξοπλισμένα διαθέτοντας εξελιγμένα για την εποχή τους όργανα ναυτιλίας. Επιπλέον, ήταν εξαιρετικά ευέλικτα στις μανούβρες καθώς διέθεταν δυο κύριες μηχανές και δυο πηδάλια (τιμόνια).
Δείτε βίντεο:
Με πληροφορίες από dailypost.gr, ΑΠΕ – ΜΠΕ