Ένας ολόκληρος χρόνος πέρασε… από την ημέρα που στην ζωή μας μπήκε ο Covid 19 και μαζί του πολλές απαγορεύσεις ως προς την ελευθερία έκφρασής μας. Οι απαγορεύσεις αυτές χτύπησαν κυρίως συναισθήματα και στενές επαφές, όπως ένα άγγιγμα, μια χειραψία, ένα φιλί και πολύ περισσότερο μία αγκαλιά. Η αγκαλιά που επιστημονικά έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί ως φάρμακο για τον ψυχισμό του ανθρώπου από την ώρα που γεννιέται και διαμορφώνει τον χαρακτήρα που θα αναπτύξει ως ενήλικας, αυτή την στιγμή απειλεί… την υγεία μας. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως έχει επηρεάσει την συμπεριφορά μας και κατ’ επέκταση την λειτουργικότητα μέσα στην καθημερινότητα μας.
Οι Βρετανοί φαίνεται πως βρήκαν το υποκατάστατο αγκαλιάς και δεν είναι άλλο από ένα μπουκέτο φρέσκα λουλούδια. Με αυτόν τον τρόπο κάθε φορά που έχουν την ανάγκη να αγκαλιάσουν ένα φίλο, έναν συγγενή και οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν στέλνουν λουλούδια ή αγοράζουν λουλούδια για τον εαυτό τους όταν νιώθουν μοναξιά, σύμφωνα με το διαδικτυακό ανθοπωλείο Bloom & Wild.
Η εταιρεία, γνωστή για τα μπουκέτα flatpack, τα οποία μπορούν να χωρέσουν ακόμα και μέσα σε ένα γραμματοκιβώτιο, ανταγωνίζεται επάξια την Interflora, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ανθοπωλείων του Ηνωμένου Βασιλείου και ολόκληρου του κόσμου, αφού διπλασίασε τις πωλήσεις της καθώς ο Covid άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι Βρετανοί αγοράζουν λουλούδια. Η ζήτηση για παραδόσεις λουλουδιών αυξήθηκε στο πρώτο lockdown όταν τα καταστήματα high street έκλεισαν, αλλά συνεχίστηκε στο διπλάσιο από το προηγούμενο επίπεδο, ακόμη και σε περιόδους χωρίς περιορισμούς, δήλωσε ο συνιδρυτής της Bloom & Wild, Aron Gelbard.
Φέτος, η Ημέρα της Μητέρας στις 14 Μαρτίου, ήταν πολύ κερδοφόρα για την εταιρεία αφού παρέδωσε περισσότερα λουλούδια μέσα σε μια εβδομάδα από ότι τα πρώτα τρία χρόνια λειτουργίας της.
Αθροιστικά, η αγορά λουλουδιών του Ηνωμένου Βασιλείου συνήθως αξίας μεταξύ 2 – 3 δισεκατομμυρίων λιρών ετησίως, έχει αναπτυχθεί καθώς οι άνθρωποι που δεν μπορούν να επισκεφθούν ο ένας τον άλλον, βρήκαν ως λύση… να δείξουν την αγάπη τους με λουλούδια τα οποία τα είδαν ως υποκατάστατο της αγκαλιάς, δήλωσε ο πρώην σύμβουλος διαχείρισης Gelbard, ο οποίος πιστεύει ότι η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια νέα αγορά με ”λουλούδια γραμματοκιβωτίων” καθώς κυρίως οι γυναίκες, στέλνουν η μία στην άλλη. Συνήθως προτιμούν αυτά που ξεκινούν από 23 λίρες και φυτά όπως ορχιδέες και παχύφυτα.
«Ως αποτέλεσμα, δεν βλέπουμε μόνο παραγγελίες για ειδικές περιστάσεις όπως τα Χριστούγεννα, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και την Ημέρα της Μητέρας – τις μεγάλες παραδοσιακές κορυφές της βιομηχανίας μας. Βλέπουμε πολλούς ανθρώπους να στέλνουν λουλούδια για να πουν «ευχαριστώ» ή απλά για να δείξουν πόσο τους έχει λείψει κάποιο πρόσωπο.
Η Bloom & Wild έχει καταγράψει 780.000 από αυτές τις παραγγελίες, τον τελευταίο χρόνο. Χρησιμοποιεί λογισμικό για τη σάρωση μηνυμάτων που συνοδεύουν τις παραδόσεις με ανώνυμο τρόπο και πήρε τη λέξη «φωτεινότητα» 162.000 φορές. Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής είπε ότι οι πωλήσεις του από
1η Απριλίου 2020 με 31η Μαρτίου 2021, θα ολοκληρωθεί με σημαντικά κέρδη πέραν των 100 εκατομμυρίων στερλινών. Το οικονομικό έτος από 1η Απριλίου 2019 – 31 Μαρτίου 2020 είχε απώλειες της τάξεως των 2,2 εκατομμυρίων λιρών.
Σε ότι αφορά την Interflora,δείχνει κύκλο εργασιών 105 εκατομμυρίων λιρών το 2019.
«Από όσα γνωρίζουμε για το μέγεθος της Interflora και πόσο γρήγορα μεγαλώνει, οι ενδείξεις μας είναι ότι την έχουμε ξεπεράσει τώρα στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου”, δήλωσε ο Gelbard.
Πηγή: theguardian.com