Προς αναβολή οδεύουν οι αποφάσεις για την επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης. Σύμφωνα με την πρωθυπουργική εξαγγελία πριν δύο εβδομάδες, η επαναφορά της επιδότησης «εξετάζεται», επειδή η τιμή του ντίζελ είχε πλησιάσει πανελλαδικά (ή και ξεπεράσει σε αρκετές περιοχές) τα 2,20 ευρώ το λίτρο.

Ωστόσο στο υπουργείο Οικονομικών τηρούν στάση αναμονής, παρακολουθούν το «ασανσέρ» των διεθνών αγορών Ενέργειας και ευελπιστούν οι τιμές των καυσίμων να υποχωρήσουν και άλλο.

Για τους λόγους αυτούς το μέτρο δεν προβλέπεται να ισχύσει από την 1η Νοεμβρίου. Θα επανεξεταστεί προς τα μέσα του μηνός πιθανότατα, καθώς εκτιμούν ότι όσο υποχωρούν οι τιμές, τόσο μειώνεται η ανάγκη επιδότησης.

Κυρίως όμως, στο υπουργείο Οικονομικών φοβούνται μη χαλάσει η δημοσιονομική εικόνα της χώρας για το 2022, τις τελευταίες 50 μέρες πριν τη λήξη του έτους. «Αν είναι να χαλάσει, ας χαλάσει λίγο στις αρχές του 2023 γιατί μετά μπορεί η ζημιά να μαζευτεί» λένε έμπειρα στελέχη του υπουργείου.

Αντιθέτως το «ταμείο» του 2022, θα αποτελέσει τη βάση όλων των συγκρίσεων, αξιολογήσεων και αποφάσεων στο άμεσο μέλλον, που θα σημαδέψουν και θα καθορίσουν τη νέα χρονιά –και όχι μόνο: από τυχόν πιέσεις για λιτότητα αντί παροχές και μέτρα στήριξης μέσα στο 2023 (αν το απαιτήσει η κρίση), μέχρι τον νέο «εθνικό στόχο» που είναι η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας, η κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδος και της πλήρους «κανονικότητας» ως τα μέσα της χρονιάς.

Οι τιμές του τριημέρου
Σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν, παρατηρείται όντως πτώση τιμών των καυσίμων πανελλαδικά. Αισθητή πτώση όμως μόνο παρατηρείται σε αστικά κέντρα, όπου γίνονται μεγαλύτερες καταναλώσεις και οι τιμές διυλιστηρίου περνούν πιο άμεσα στους πελάτες.

Πηγή: newmoney.gr