Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που οριστικοποιεί πως και ποιοι θα μπορούν να οδηγούν μοτοσικλέτα με το δίπλωμα οδήγησης. Σημειώνεται ότι προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα πολύ υψηλά πρόστιμα έως και 10.000 ευρώ για όσους προσκομίσουν ψευδή πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις για τα οχήματα που έχουν εισάγει ή πουλήσει στην ελληνική αγορά.
Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο με τίτλο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο ορίζει τους κανόνες και τις προϋποθέσεις για την κίνηση των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Μεταξύ πολλών άλλων οι οδηγοί αυτοκινήτων, υπό προϋποθέσεις, θα μπορούν να οδηγούν και μοτοσικλέτες έως 125 κ.εκ., χωρίς την ανάγκη έκδοσης νέας άδειας ικανότητας οδήγησης.
Η ρύθμιση αυτή έρχεται ως συνέχεια της ευρωπαϊκής οδηγίας 2006/126/ΕΚ1, που θέτει το πλαίσιο για τους όρους έκδοσης άδειας οδήγησης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιτρέπει στα κράτη-μέλη να θεσπίζουν την ισοτιμία μεταξύ άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) και ελαφρού δικύκλου (Α1).
Ποιες μοτοσικλέτες περιλαμβάνονται
Στην κατηγορία δίκυκλων A1 ανήκουν οι μοτοσικλέτες με μέγιστη χωρητικότητα κυλίνδρου 125 κυβικών εκατοστών, μέγιστη ισχύ 11 kW και λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg. Πρόκειται δηλαδή για ελαφρά δίκυκλα τα οποία προορίζονται σχεδόν αποκλειστικά για χρήση εντός του αστικού ιστού.
Οι προϋποθέσεις
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν μπορούν όλοι οι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου να οδηγούν αυτομάτων και δίκυκλα της κατηγορίας A1. Έτσι, θα πρέπει ο κάτοχος της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου
Να είναι τουλάχιστον 27 ετών
Να κατέχει την άδεια οδήγησης τουλάχιστον έξι χρόνια και
Να εκπαιδευτεί για τουλάχιστον 3 ώρες σε σχολή οδηγών, ώστε να αποκτήσει τις ειδικές αυτές δεξιότητες που απαιτεί ο χειρισμός ενός δικύκλου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία, που δίνει τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσικλέτας έως 125 κ.εκ. σε κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, έχει δεχθεί έντονη κριτική από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης, την ίδια στιγμή που ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων είναι ξεκάθαρα υπέρ της.
Ωστόσο, παρά τις παλιότερες αντιρρήσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, φαίνεται ότι η υιοθέτηση της τρίωρης υποχρεωτικής εκπαίδευσης ικανοποίησε τις αιτιάσεις τους.
Τι ισχύει στην Ευρώπη
Ήδη, αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Αυστρία επιτρέπουν την οδήγηση μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ. από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, η οδηγία της Ε.Ε. δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και υπάρχουν αρκετές χώρες οι οποίες δεν την έχουν ακόμα υιοθετήσει.
Σημαντικές ρυθμίσεις για τη μικροκινητικότητα
Στο σχέδιο νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα εντάσσονται και ιδιαίτερα σημαντικές διατάξεις σχετικά με την νόμιμη ηλικία οδήγησης ηλεκτρικά κινούμενων πατινιών και ποδηλάτων (12 έτη), τη μέγιστη ταχύτητά τους (25 χλμ./ώρα) αλλά και τους περιορισμούς της κυκλοφορίας τους στο δρόμο.
Ολόκληρο το σχέδιο νόμου έχει αναρτηθεί ήδη στην ιστοσελίδα της Βουλής και μπορείτε να την δείτε με ένα κλικ εδώ.
Πηγή: gazzeta.gr